Eight Frozen Modules - "The Abduction Of Harry" / Ortlorng Musork 2003
http://www.musork.com/
http://www.eight-frozen-modules.com/

Ken Gibson ukrywający się pod szyldem Eight Frozen Modules należy do kalifornijskiej sceny laptopowej tworzonej przez artystów tej miary co Kit Clayton, Sutekh, Twerk czy Kid 606. Jego wydawnictwa firmowały wszystkie najważniejsze wywtórnie tego elektronicznego zagłębia - Phthalo, Tigerbeat 6 i Orthlorng Musork. Najnowszy krążek - "The Abduction Of Harry" - wydaje się być najciekawszym osiągnięciem twórcy.
Płyta rozpoczyna się niczym industrialna symfonia - od kakfonicznego zlepu hałasu i sampli strojącej się orkiestry ("In The Midst Of Breakdown"). A zaraz potem - totalny atak na zmysł słuchu odbiorcy: abstrakcyjny miks masywnych bitów, laptopowej elektroniki, industrialnych szumów i zgrzytów, acidowych loopów i minimalowej bombardierki ("Acute Episode"). Potem czeka nas sporo niespodzianek: czasem Gibson skręca w stronę atonalnego post techno w stylu ostatnich dokonań Autechre ("Electro Convulsive Therapy Commitee"), podkręconego świdrującym drill`n`bassem w klimacie Squarepushera i późnego Aphex Twina ("No Solitude For The Patient"), a kiedy indziej - w kierunku schizofrenicznej orgii hałasu zmiksowanej w szalonym tempie gabba techno znanym z dzikich produkcji Kida 606 ("Lifestyle Drugs"). Dla złapania oddechu artysta wkracza w rejony mrocznego ambientu o klaustrofobicznej ciasnocie wynikającej z chorobliwego wręcz zagęszczenia dźwięku ("Adversal Affected", "Pay Attention", "Learning To Socialize"). Dzięki właściwemu sobie poczuciu humoru muzyka Gibsona łapie jednak taneczny feeling - a to funkowy groove ("On Undeniable Satanic Remark"), a to hip hopowy puls ("Actual Episode"), a to rave`owy vibe ("Orgon For God"). W bardziej klimatycznych momentach - ot, choćby w "Datacasting" - blisko tym dźwiękom do warpowskiej klasyki spod znaku "Artificial Intelligence". A wszystko to w ryzach kilkuminutowego utworu. Brawa za pomysłowość i dyscyplinę!

Paweł Gzyl


<<< poprzednia recenzja następna recenzja >>>
 

RECENZJE

+ Si-Cut.db - Find Some Shade /Highpointlowlife 2003
+ Sneak Thief feat. Lindsy J. - Cold Ways; Nitsch & Gleinser - Time Control / Lasergun 2003
+ Fisk Industries - The Isle Of Wight / Highpoint Lowlife 2003
+ Ben Clock - Glow; Apparat - Koax (Remixes); Paul Kalkbrenner - Steinbeisser; Tomas Anderson - The Rock Acid; Modeselektor - Ganes De Frau; Ellen Allien - Trash Scapes (Remixes); Mochipet - Dim Sum; TimTim - Atwater.Ca - Remixes / BPitch Control 2003
+ Peter Kowald/Floros Floridis/Ilias - Papadopoulos, Pyrichia, Ano Kato 1991
+ Pharoah Sanders & Maleem Mahmoud Ghania, The Trance of the Seven Colours / Axiom 1994
+ Audiolab / Lucky Kitchen 2003
+ Si-Cut.db vs. Full Swing - Reciprocess +/vs. Vol. 2 / Bip_Hop 2003
+ Lacrimosa - Echos, CD, 2003/ Nuclear Blast
+ Różni wykonawcy - Składanka Łemkowska, CD, 2003, Firma Fonograficzna Konador
>> Eight Frozen Modules - The Abduction Of Harry / Ortlorng Musork 2003
+ International Deejays Gigolos Vol. 7 / Gigolo 2003
+ Dan Bell - Blip, Blurp, Bleep - The Music Of Daniel Bell / Logistic Records 2003
+ Qriozum - Konstrukcje 01, CD, 2003 / własny sumpt
+ Nic Wielkiego - Świat Dotknięty, CD, 2003 / Dalmaphon
+ Superlongevity 3 / Perlon 2003
+ Plastikman - Closer / Nova Mute 2003
+ The Lasergun Compilation - Vol. 1 / Lasergun 2003
+ The No-Mads - No Hush Till Thrash, CD, 2003 / własny sumpt
+ Therion - Deggial, CD, 2000 / Nuclear Blast
+ Nightwish -Wishmaster, CD, 2000 /Spinefarm Records
+ Aquavoice - Dreamdesigner
+ Fym - Say No To Primate Research Labs! / Telegraph/Logistic Records 2004
+ Dave Clark - Devil`s Advocate / Skint/Sony 2003
+ Ill-Uminations / F4F 2CDR
+ Triosk Meets Jan Jelinek - 1 + 3 + 1 / Scape 2003

- - - - - - - - -

WYWIADY / RELACJE

+ Dimitri Fergadis
+ Savas Pascalidis