Si-Cut.db - "Find Some Shade" /Highpointlowlife 2003
http://www.highpointlowlife.com/

Douglas Benford to jeden z "czarnych koni" współczesnej elektroniki. Mimo, że działa od początków minionej dekady, nie udało mu się przedrzeć do pierwszej ligi tworzonej przez najbardziej znanych i renomowanych producentów. Nie oznacza to jednak, że robi mniej interesującą muzykę niż oni. Przeciwnie - kolejne jego produkcje, wydawane przez takie wytwórnie, jak Suburbs Of Hell, Spa.rk, Bip_Hop, Background czy Expanding Records dowodzą, że należy on do najbardziej kreatywnych postaci na współczesnej scenie elektronicznej. Najnowszy album artysty - "Find Some Shade" - został opublikowany przez londyńską oficynę Highpoint Lowlife prowadzoną przez dwóch byłych mieszkańców San Francisco - Thorstena Sideboarda i Joeya Harta.
Benford, który od początków swej twórczości wykorzystuje techniki dubowe i tym razem pozostaje wierny swym fascynacjom. Choć otwierający krążek "Papercuts" składa się przede wszystkim z miejskich szumów i trzasków, to pojawia się w nim już wypasiony bas, który będzie stanowił oś konstrukcji następnych utworów. W "Fortune Meadow" i "Reverse Help Me" do skorodowanych analogową rdzą i przeżartych cyfrowym kwasem dźwięków dołącza miarowy bit i poszatkowane na dubową modłę syntezatorowe akordy. W ich otoczeniu syntetyczny bas nabiera cech instrumentu niosącego melodię. Później następują niespodzianki - "Bluster" skręca w stronę techno, przywołując na myśl epokowe dokonania załogi z Basic Channel, a "Stations/Return" - porywa do regałowego bujania oszałamiając bogactwem studyjnych sztuczek. Bardziej eksperymentalny charakter ma "Draft" i "Neamess', w których pojedyncze fragmenty kompozycji łączą się ze sobą na nisko pełzającym basie, poddając się jednocześnie niespiesznej narracji wyznaczanej przez wolno pulsujący bit. W klikającym "Glad/E" pojawiają się dźwięki... akordeonu, które nadają kompozycji niemal balladowego charakteru. Płytę kończy "Secret Rockets" - przestrzenny dub bogato ozdobiony pogłosami, drobno posiekanymi samplami i leniwym rytmem.
Prawdziwe cacko - dubowa medytacja nad wielkomiejską elektroniką.

Paweł Gzyl


<<< poprzednia recenzja  
 

RECENZJE

>> Si-Cut.db - Find Some Shade /Highpointlowlife 2003
+ Sneak Thief feat. Lindsy J. - Cold Ways; Nitsch & Gleinser - Time Control / Lasergun 2003
+ Fisk Industries - The Isle Of Wight / Highpoint Lowlife 2003
+ Ben Clock - Glow; Apparat - Koax (Remixes); Paul Kalkbrenner - Steinbeisser; Tomas Anderson - The Rock Acid; Modeselektor - Ganes De Frau; Ellen Allien - Trash Scapes (Remixes); Mochipet - Dim Sum; TimTim - Atwater.Ca - Remixes / BPitch Control 2003
+ Peter Kowald/Floros Floridis/Ilias - Papadopoulos, Pyrichia, Ano Kato 1991
+ Pharoah Sanders & Maleem Mahmoud Ghania, The Trance of the Seven Colours / Axiom 1994
+ Audiolab / Lucky Kitchen 2003
+ Si-Cut.db vs. Full Swing - Reciprocess +/vs. Vol. 2 / Bip_Hop 2003
+ Lacrimosa - Echos, CD, 2003/ Nuclear Blast
+ Różni wykonawcy - Składanka Łemkowska, CD, 2003, Firma Fonograficzna Konador
+ Eight Frozen Modules - The Abduction Of Harry / Ortlorng Musork 2003
+ International Deejays Gigolos Vol. 7 / Gigolo 2003
+ Dan Bell - Blip, Blurp, Bleep - The Music Of Daniel Bell / Logistic Records 2003
+ Qriozum - Konstrukcje 01, CD, 2003 / własny sumpt
+ Nic Wielkiego - Świat Dotknięty, CD, 2003 / Dalmaphon
+ Superlongevity 3 / Perlon 2003
+ Plastikman - Closer / Nova Mute 2003
+ The Lasergun Compilation - Vol. 1 / Lasergun 2003
+ The No-Mads - No Hush Till Thrash, CD, 2003 / własny sumpt
+ Therion - Deggial, CD, 2000 / Nuclear Blast
+ Nightwish -Wishmaster, CD, 2000 /Spinefarm Records
+ Aquavoice - Dreamdesigner
+ Fym - Say No To Primate Research Labs! / Telegraph/Logistic Records 2004
+ Dave Clark - Devil`s Advocate / Skint/Sony 2003
+ Ill-Uminations / F4F 2CDR
+ Triosk Meets Jan Jelinek - 1 + 3 + 1 / Scape 2003

- - - - - - - - -

WYWIADY / RELACJE

+ Dimitri Fergadis
+ Savas Pascalidis