Oxia - "24 Heures", Goodlife 2004
www.goodlife-ozone.com
www.pias.com

Francuzi w natarciu! Oto kolejna po Logistic wytwórnia znad Sekwany, która zdobywa sobie coraz większą popularność na elektronicznej scenie Europy – Goodlife z Grenoble. Jej gwiazdami są trzej producenci – The Hacker (znany z duetu z Miss Kiitin), Kiko i Oxia. Ten ostatni właśnie zadebiutował albumem "24 Heures".

Kiedy znany didżej wydaje własną płytę, można się spodziewać po niej totalnego eklektyzmu – koleś chce się w ten sposób popisać swoją znajomością wszystkich tanecznych gatunków. Tak było w przypadku debiutanckich albumów producenkich Carla Coxa czy Dave`a Clarka. Oxia, znany z didżejskich wojaży po całym świecie, jest w tym kontekście wyjątkiem - "24 Heures" to przemyślana w każdym dźwięku spójna całość.

Francuski producent upodobał sobie dwa pokrewne style – electro i techno. Ten pierwszy reprezentują cztery numery. "Le Temps" to połączenie kraftwekowego podkładu rytmicznego z bogatą elektroniką, "Never Forget" – robotfunkowa wibracja z wplecionym weń wokoderowym wokalem, "Different Way" – monumentalny breakbeat, łapiący z czasem mechaniczny groove, a "6 For 1" – techno bass z acidowym loopem. Wszystko przestrzenne, soczyste i bogato zaaranżowane – coś w stylu produkcji Anthony Rothera. Siedem kawałków reprezentuje różne odcienie nowoczesnego techno. W "Reflexion" otrzymujemy plemienny bit wtopiony w gęstą fakturę dźwięków (jak u Technasii), w "Intuition" – zdubowane akordy osadzone na transowym groovie (kłaniają się wczesne produkcje Heiko Lauxa), w "TNN" – detroitowe pasaże o pastelowych barwach, we "Flashback" – minimalistyczną lutę o kosmicznym brzmieniu, w "Hasard (Version 2) " - porywającą melodię i szybkie tempo, w "The Night" – millsowską sambę w klimacie nagrań dla Purpose Maker, a w "House Nation – Rework" – energetyczny techno-house z dyskotekową pulsacją...

Uff! Ta wyliczanka uświadamia rozmach produkcji Francuza – rzadko spotyka się tak precyzyjnie wyprodukowane płyty. Nie ma tu jednak mowy o matematycznej kalkulacji – wszystkie nagrania tętnią życiem, są pełne uczuć i ognia. Long Live (The French) Underground!

PAWEŁ GZYL


<<< poprzednia recenzja następna recenzja >>>
 

RECENZJE

+ Neurosis & Jarboe - s/t
+ Henry Flynt - Raga Electric. Experimental Music 1963-1971
+ Peter Brotzmann/William Parker/Hamid Drake - Never Too Late But Always Too Early
+ Anton Fier - Dreamspeed/Blindlight 1992-1994
+ Jonas Hellborg - Good People in the Time of Evil
+ Aquavoice - Electronic Music
+ Pascal Schaefer - Dawn
+ Joseph Suchy - Calabi.Yau
+ Warenkorb #5
+ Wechsel Garland & World Standard - The Isle
+ Beltaine - Corpus Callorum
+ Vesna Simić - Jagnje Moje
+ Mess - Nowy Dom
+ TSA - Proceder
+ Sodom - One Night in Bangkok
+ Gen-DOS - Schizo i.d.
+ Mondo Generator - A Drug Problem That Never Existed
+ Origin - Informis Infinitas Inhumanitas
+ Pantha Du Prince - Diamond Daze
>> Oxia - 24 Heures
+ Minimalistic Sweden - Standard Klickmusik
+ Porn Sword Tobacco - Porn Sword Tobacco
+ Klimek - Milk And Honey
+ Advanced Public Listening 01
+ The Loop Orchestra - Not Overtly Orchestral
+ Mastodon - Remission
+ Le Charmante Rouge - Winzer; Ground/Lift - s/t; Song of Suspects - Amocco
+ Tabla Beat Science - Live in San Francisco at Stern Grove
+ Fennesz - Venice
+ Hauschka - Substantial
+ Headset - Space Settings
+ Human Error - Tajemnice ludzkiej dłoni
+ Faust Again - Seizing Our Souls
+ Daedelus - A Gent Agent
+ Daedelus - Meanwhile...
+ Cool, Calm And Collective
+ August Engkilde presents EPO - Electronic Panorama Orchestra
+ Erast - Goodair And Minimissing
+ Arovane - Lilies
+ Bizz Cicuits Play Intifada Offspring - Volume 1: Nishbar Li Ha'Zayin
+ Remote - Bugbear EP
+ Aquavoice - Electronic Music
+ AGF - Language Is The Most

- - - - - - - - -

WYWIADY / RELACJE

+ Nie jestem teoretykiem - rozmowa z Sebastianem Meissnerem