"Warenkorb # 5", Ware 2004
www.ware-net.de

Wytwórnia Ware, prowadzona przez producenta i didżeja Matthiasa Schaffhausera, szybko wyrosła na jedną z najważniejszych tłoczni reprezentujących typowe dla Kolonii minimalistyczne brzmienie klubowe. Cykl "Warenkorb" to wizytówka działającej od 1997 r. firmy. Jego piąta odsłona przynosi jednak wyraźne zmiany w muzycznym obliczu wytwórni. Krążek rozpoczyna jej właściciel - "It`s Still Strange And Beautiful World" to klasyczny minimal house z rwanymi akordami syntezatorów wpisanymi w nastrojową elektronikę. Bardziej rozbudowane brzmienie prezentuje jednak już duet z Freiburga - The Aphorism - w swoim "Eckball": z gęstej faktury dźwiękowej wyłania się taneczny bit o głębokiej barwie. "Get out" autorstwa pionierów electro z Kolonii - Kitbuilders - zamienia się w remiksie Jeremy`ego P. Caulfielda w transowy kiler, a "The Second Closer Still" Colomy w interpretacji Boba Humida - w romantyczną piosenkę pop osadzoną na breakbeatowym rytmie. Bardziej klasyczne produkcje serwują następni wykonawcy z "Warenkorb # 5": natchniony house - Dominic Eulberg w "Knock Out" i smoliste techno z acidowym loopem w "Synchrowave" - Goldfish & Der Zulz. Żonglerkę microsamplami na energetycznym podkładzie proponują Ziggy Kinder w "Chop Ziggy" i Matthew Mercer w "Likelike". Czarnymi wibracjami z murzyńskiego getta posiłkują się natomiast Brian Ateurysm w "Rund - Funk" i Featherweight w "What`s Your Bomb". Jeden z bardziej znanych artystów w Ware - Markus Guentner - porywa słuchacza swym przestrzennym neo transem wspartym na podniosłej melodii ("Royal Decree"), a Soda Inc. uwodzi lajtowym dub housem o tanecznym groovie. Całość wieńczy kolejny pojedynek na dźwięki - "Disco` Till You Die" - czyli Rudolfo Irving Vs. Decomposed Subsonic w ambientowym sosie z jazzowymi samplami i masywnymi falami syntezatorowych pasaży.

"Purism Sucks!" głosi odważnie szef Ware. I rzeczywiście - najnowsza część jego firmowej kompilacji pokazuje, że korzystając z klasycznych bitów, można jednak z powodzeniem flirtować z różnymi odmianami klubowych gatunków. Dzieje się z pożytkiem dla słuchacza - podczas odsłuchu "Warenkorb # 5" nie ma bowiem mowy o nudzie.

PAWEŁ GZYL


<<< poprzednia recenzja następna recenzja >>>
 

RECENZJE

+ Neurosis & Jarboe - s/t
+ Henry Flynt - Raga Electric. Experimental Music 1963-1971
+ Peter Brotzmann/William Parker/Hamid Drake - Never Too Late But Always Too Early
+ Anton Fier - Dreamspeed/Blindlight 1992-1994
+ Jonas Hellborg - Good People in the Time of Evil
+ Aquavoice - Electronic Music
+ Pascal Schaefer - Dawn
+ Joseph Suchy - Calabi.Yau
>> Warenkorb #5
+ Wechsel Garland & World Standard - The Isle
+ Beltaine - Corpus Callorum
+ Vesna Simić - Jagnje Moje
+ Mess - Nowy Dom
+ TSA - Proceder
+ Sodom - One Night in Bangkok
+ Gen-DOS - Schizo i.d.
+ Mondo Generator - A Drug Problem That Never Existed
+ Origin - Informis Infinitas Inhumanitas
+ Pantha Du Prince - Diamond Daze
+ Oxia - 24 Heures
+ Minimalistic Sweden - Standard Klickmusik
+ Porn Sword Tobacco - Porn Sword Tobacco
+ Klimek - Milk And Honey
+ Advanced Public Listening 01
+ The Loop Orchestra - Not Overtly Orchestral
+ Mastodon - Remission
+ Le Charmante Rouge - Winzer; Ground/Lift - s/t; Song of Suspects - Amocco
+ Tabla Beat Science - Live in San Francisco at Stern Grove
+ Fennesz - Venice
+ Hauschka - Substantial
+ Headset - Space Settings
+ Human Error - Tajemnice ludzkiej dłoni
+ Faust Again - Seizing Our Souls
+ Daedelus - A Gent Agent
+ Daedelus - Meanwhile...
+ Cool, Calm And Collective
+ August Engkilde presents EPO - Electronic Panorama Orchestra
+ Erast - Goodair And Minimissing
+ Arovane - Lilies
+ Bizz Cicuits Play Intifada Offspring - Volume 1: Nishbar Li Ha'Zayin
+ Remote - Bugbear EP
+ Aquavoice - Electronic Music
+ AGF - Language Is The Most

- - - - - - - - -

WYWIADY / RELACJE

+ Nie jestem teoretykiem - rozmowa z Sebastianem Meissnerem