Christoph de Babalon "If You're Into It, I'm Out of It", D.H.R. 1997

Płyta nieco stara, ale co tam - w pogoni za nowościami zwykliśmy gubić po drodze różne wartościowe rzeczy, poza tym często wczorajsze "starocie" dziś, odbierane w innym kontekście, nabierają zupełnie nowych wymiarów. Dla wielu samo spojrzenie na nazwę wytwórni, która tą płytę wydała będzie w zupełności wystarczało za recenzję. Wiadomo, skoro Digital Hardcore, to musi być ostro, politycznie i hałaśliwie. Ale nie do końca... Płyta na pierwszy rzut oka sprawia wrażenie totalnie undergroundowej produkcji - czarno-biała, jakby powielana na ksero okładka, na jej odwrocie zdjęcie jakiegoś komputera (amiga? atari ST? w każdym bądź razie coś starego, do tego podpis "crucial shit"), no i sam tytuł zajeżdża z lekka jakimś scenowym gettem - wszystko to sugeruje, że będzie raczej oszczędnie jeśli chodzi o użyte środki. I tak jest faktycznie. Rytm, zapętlone tła, w jednym tylko kawałku jakieś samplowe gadanie - i to wszystko. Jakby określić tą całość? Drum'n'bass? Darkstep? Ambient? Jebać etykietki - na pewno jest mrocznie i zimno. Twarde, momentami metaliczne, połamane beaty, które czasami rozpędzają się do takich prędkości, że aż trudno nadążyć (ha! idealne na rozpędzenie bydła z "klubowej" imprezy!), zapętlone, klimatyczne podkłady, całość bardzo głośna, czasem ocierająca się o przester. Płyta jest bardzo długa (77 minut!), a to za sprawą kilku stricte (dark) ambientowych kawałków, które stanowią świetne jej dopełnienie (luźne skojarzenia z "Metropolis" Jeffa Millsa). Nie chcę popaść w nadinterpretację, ale mocno niepokojący, psychotyczny klimat płyty nieźle koresponduje z tymi co bardziej pesymistycznymi wizjami stechnicyzowanej przyszłości, gdzie każda jednostka jest niczym więcej, jak tylko małym trybikiem w ogromnej i bezdusznej machinie wszechwładnego Państwa. Co by nie pierdzielić za dużo - idealny soundtrack do wycieczek po przemysłowych dzielnicach wielkich miast.

ślepy


<<< poprzednia recenzja następna recenzja >>>
 

RECENZJE

+ Thomas Kőner: Daikan - Mille Plateaux - CD
+ Loren Nerell: The venerable dark cloud - Amplexus - CD
+ Switłana Nianio - Kytytsi, Koka Records 1999
+ Bill Laswell, Points of Order, 2001, Innerhythmic; Jah Wobble/Bill Laswell, Radioaxiom: A Dub Transmission, 2001, Palm
+ Kontraburger - Kontraburger, Ars Mundi 2003
+ V/A - Staedtizism 2, - Staedtizism 3. Instrumentals, Scape 2001, 2002
+ Tangerine Dream - Dream Mixes III
+ Electronic @ge vol.1
+ REMCO HELBERS - ON SOME ROAD, 2002 Edition Blue / Groove Unlimited, EB001
+ The Hunches - Yes.No.Shut It. / In The Red CD
+ V/A - Nowe:le / Vivo 2002, CD
+ [The User] - Symphony #2 For Dot Matrix Printers / Staalplaat CD
>> Christoph de Babalon - If You're Into It, I'm Out of It, D.H.R. 1997
+ DJ Spooky (That Subliminal Kid) - Modern Mantra, Shadow 2002
+ Motion Trio - Playstation / Not Two 2002
+ Scion - Arrange And Process Basic Channel Tracks, Tresor 2002
+ NAVIGATOR - OCEANIC EMPIRE, 2002 Groove Unlimted, GR 070
+ Busso De La Lune - Race Against Time
+ NEMEZIS - CITY SONGS III, 2001 Requiem Records CDR
+ RICHARD PINHAS - EVENT AND REPETITIONS, 2002 Cuneiform Records, Rune 166
+ MULTIPOINT INJECTOR - SOLFATARA / F4F 04 mCDR
+ Stop - Nilomtapoux
+ TRANZIT - TRANZ-RAPID, 2002 Groove Unlimited, GR 075
+ Antenna Farm / Main - AF_M / Staalplaat CD
+ Sensational - Get on My Page, Ipecac CD
+ Sensational - Corner the Market/ WordSound CD
+ Silver Rocket - Electronics For Dogs
+ AIYB DIENG, Rhythmagick, 1996, Subharmonic
+ Beltaine - Drzewo i Kamień
+ Hrvatski: Swarm & Dither - Planet Mu - CD